06 - 280 401 83

Over Office 2 Organize

Elise van Heerde runt sinds oktober 2015 voor de particuliere markt haar bedrijf Lotus ruimt op. Hiermee helpt ze particulieren bij het minderen/ontspullen en opruimen van huis en hoofd. ‘Steeds vaker kwam de vraag of ik dit ook zakelijk zou kunnen doen. Nu is dan ook het moment aangebroken om deze stap te zetten.’ Maart 2020 zag daarom Office 2 Organize het levenslicht.

GEEN TIJD…

Je werkt met hart en ziel aan je bedrijf dat steeds verder groeit. Je werkt met passie aan datgene wat je het beste kunt. Je krijgt er immens veel energie van! Je maakt lange dagen en de tijd vliegt. Zaten er maar meer uren in een dag! Immers: steeds meer mensen weten je te vinden. Je expertise wordt gewaardeerd. Alleen…

… één ding is wat minder. Het o-zo mooie en nette kantoor dat je had tijdens de opening, is nu standaard je bron van ergernis. De grond is bezaaid met dozen; geleverde bestellingen die eigenlijk naar je magazijn moeten, maar je hebt geen tijd… Stapels onverwerkte administratie op de hoek van je bureau…

Steeds vaker zoek je naar spullen die niet op hun plek liggen. Irritant. Er moet iets gebeuren. Natuurlijk weet je dat wel. Elke dag, wanneer je je kantoor binnenkomt, denk je er aan…. maar… nu even niet. Geen tijd.

Officetools

Met Office Tools biedt Office 2 Organize een laagdrempelige manier een praktisch organize plan aan dat direct zijn vruchten afwerpt.

Stap 1 De Beginsituatie

In deze stap vragen wij naar de situatie en context waar jij je in bevindt. Wat is de aanleiding en achtergrond van de situatie en wat is de (fysieke) setting?

Stap 2 Doel

In deze stap brengen wij het doel, of de gewenste situatie in kaart. Daarbij kan er ook gekeken worden naar het behalen van de gewenste competenties (bijvoorbeeld organiseren).

Stap 3 Actie

Met deze stap werk je aan het doel, gewenste situatie en/of gewenste competentie.

Stap 4 Resultaat

Met deze stap kijken we samen naar het behaalde resultaat. Welke stappen heb je ondernomen om een systeem te creëren om je informatie of materiaal te onderhouden?  Heb je je doel bereikt? Waar blijkt dit uit? Wat is wel gelukt en wat (nog) niet? Zijn er afspraken gemaakt?

Stap 5 Reflectie

Met deze stap blikken we samen terug. Hoe vond je de samenwerking gaan? Wat ging er goed en wat kon er beter? Wat ging er door je heen? Wat neem je mee voor een volgende afspraak?